|
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008 |
15:30-17:30 |
Προσέλευση - Εγγραφές |
|
Προεδρείο:
Σ. Θεοδωρίδου, Εκπρόσωπος ΥΠΕΠΘ, Θ. Μαρδίρης, Πρόεδρος ΠΕΕΚΠΕ, Π. Πήλιουρας, Γενικός Γραμματέας ΠΕΕΚΠΕ, Σ. Παρασκευόπουλος, Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής, Ν. Στεφανόπουλος, Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής
|
|
17:30-18:30 |
Έναρξη Συνεδρίου, Λυκουρέντζος Ανδρέας,
Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Χαιρετισμοί
|
|
Εισηγήσεις Προσκεκλημένων Ομιλητών
|
18:30-18:50 |
Δρ. Θ. Α. Μαρδίρης, Πρόεδρος Δ. Σ. ΠΕΕΚΠΕ, Υπεύθυνος Λειτουργίας ΚΠΕ Καστοριάς |
«Η ταυτότητα του Συνεδρίου» |
18:50-19:10 |
Σ. Θεοδωρίδου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια ΣΕΠΕΔ |
«Στρατηγικός Σχεδιασμός του ΥΠΕΠΘ για την Εκπαίδευση για την Αειφορία» |
19:10-19:30 |
Ι. Παντής, Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. |
«Κοινωνία - Αειφορία - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» |
19:30-19:50 |
Σ. Παρασκευόπουλος, Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας |
«Περιβαλλοντικός Γραμματισμός» |
19:50-20:10 |
Β. Παπαδημητρίου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας |
«Το Αειφόρο Σχολείο» |
21:15 |
Δείπνο του Συνεδρίου στο Ξενοδοχείο Αμαλία |
|
|
|
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008
Ξενοδοχείο Αμαλία
|
Συνεδρία 1: Προγράμματα ΚΠΕ
Αίθουσα Α
Προεδρείο: Κατερίνα Τσούβαλη, Νίκος Αντωνίου, Ειρήνη Παπαπανάγου
|
09:15-09:30 |
«Όταν οι Πηγές της Αργολίδας Αναβλύζουν Μύθους» Η Συμβολή του ΚΠΕ Νέας Κίου στην Αξιοποίηση του Τοπικού Περιβάλλοντος προς Όφελος της Τοπικής Κοινωνίας |
Βλάχου-Βρέτου Ειρήνη, Γρίλλια Παναγιώτα - Μαρία, Πανάγου Ελένη, Ζεπάτου Πετρούλα |
09:30-09:45 |
Μεθοδολογική και Εννοιολογική Ανάλυση του Επικαιροποιημένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος του ΚΠΕ Αργυρούπολης: «Δασικές Πυρκαγιές - Αίτια, Πρόληψη, Αποκατάσταση του Τοπίου» |
Γεώργιος Φαραγγιτάκης, Αικατερίνη Μπαζίγου, Αθανάσιος Ιωάννου, Χριστίνα Νομικού, Κωνσταντία Ρεμπάπη, Θεμιστοκλής Σμπαρούνης, Δήμητρα - Ευτέρπη Σωτηροπούλου, Παναγιώτης Τραγαζίκης, Νικόλαος Χριστοδούλου |
09:45-10:00 |
Ημερήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Αργυρούπολης: «Ενέργεια: Εξοικονόμηση στο Σπίτι, στο Σχολείο και στην Πόλη» |
Φαραγγιτάκης Γεώργιος, Μπαζίγου Αικατερίνη, Ιωάννου Αθανάσιος, Νομικού Χριστίνα, Ρεμπάπη Κωνσταντίνα, Σμπαρούνης Θεμιστοκλής, Σωτηροπούλου Δήμητρα – Ευτέρπη, Χριστοδούλου Νικόλαος |
10:00-10:15 |
Χρήση Ψηφιακής Τεχνολογίας στο ΚΠΕ Φιλίππων:«Παρέα με τα Cartoons στο Δάσος» |
Ελένη Τουλιοπούλου, Κωνσταντία Καστράνη, Παναγιώτης Παπαζογλου, Σμαράγδα Μελαδιανού, Στέλιος Λαζαρίδης |
10:15-10:30 |
«Σπόροι και Καρποί: Με τον Σιταράκη στου Μύλου το Δρομάκι» Ένα Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΚΠΕ Βελβεντού |
Πολυξένη Φυτάκη, Σαμαράς Κωνσταντίνος |
10:30-10:45 |
Η Αξιοποίηση της Μεθόδου Διαχρονικής Παρακολούθησης Πληθυσμών (Biomonitoring) Απειλούμενων Ενδημικών Φυτικών Ειδών σε Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Το Παράδειγμα της Globularia stygia ως Πρόταση Εφαρμογής |
Χαρίλαος Μοσχόπουλος |
10:45-11:00 |
Αναγκαιότητα προσανατολισμού των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τη διαχείριση της βιοποικιλότητας, στην κατεύθυνση της αειφόρου ανάπτυξης και της ευαισθητοποίησης των πολιτών. Η περίπτωση των οικοσυστημάτων των νησίδων του δυτικού Κορινθιακού Κόλπου της παραλιακής Φωκίδας
|
Μιχάλης Θεοχαρόπουλος |
11:00-11:30 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 2: Σχολικά Προγράμματα
|
Αίθουσα Β
|
Προεδρείο: Αγγελική Τρικαλίτη, Έφη Φουσέκη, Γιώργος Κολοκυθάς
|
09:15-09:30 |
Δολίνες των Διδύμων (Μικρή & Μεγάλη Σπηλιά) |
Παπουτσή Γεωργία |
09:30-09:45 |
Ο υγρότοπος της Βραυρώνας |
Βίτους Χριστίνα |
09:45-10:00 |
Βιολογικές Καλλιέργειες |
Σαρρή Σοφία, Λεωνίδου Χριστάκης, Παληαδήμου Ελένη |
10:00-10:15 |
Μελέτη της Ρύπανσης των Υδάτινων Πόρων με τη χρήση Ζωντανών Οργανισμών |
Σπανομήτσιος Μάριος-Παύλος, Γιαννουλάκη Ασημίνα, Γιαννουλάκης Θεολόγος, Σπανομήτσιος Στέφανος |
10:15-10:30 |
Ήλιος και Ενέργεια |
Κορκής Άγγελος |
10:30-10:45 |
Οι Μαθητές του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα Αττικής Μελετούν το Οικοσύστημα της Κερκίνης Σερρών. Μια Εφαρμογή του Προγράμματος Ανοικτών Περιβαλλοντικών Τάξεων «Καλλιστώ» |
Μελπομένη (Μελίνα) Κυζερίδη, Τριανταφυλλιά Φυντανίδου, Δρ. Πολυτίμη Γκέκα |
10:45-11:00 |
Τα παιδιά ερευνούν και δρουν για το σχολείο τους - Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εξοικονόμηση νερού |
Χριστίνα Κάτσενου, Στελλίνα Κουλουζάκη |
11:00-11:30 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 3: Θεωρητικές
|
Αίθουσα Γ
|
Προεδρείο: Μαργαρίτα Αριανούτσου, Δέσποινα Σουβατζή, Σοφία Περδικάρη
|
09:15-09:30 |
«Όταν η φιλοσοφία της φύσης συναντά τη θεωρία της ανάπτυξης». Ο πλουραλισμός των αντιλήψεων για τη φύση και την ανάπτυξη στην εκπαιδευτική πραγματικότητα |
Κώτσιος Βάιος, Αναστασάτος Νικόλαος, Ναλπαντίδου Μυρτώ |
09:30-09:45 |
Η Στρατηγική της Ποιοτικής Έρευνας και η Λήψη Αποφάσεων σε ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης |
Βούλα Αντωνιάδου, Βασίλης Σβολόπουλος |
09:45-10:00 |
«Αναγκαιότητα Κριτικής Επαναξιολόγησης και Επανατοποθέτησης των Γνωστικών και Μεθοδολογικών Πλαισίων που Στηρίζουν τη Λειτουργία των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» |
Αρτέμης Μ. Αθανασάκης |
10:00-10:15 |
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Η Προσπάθεια των Πρωτοπόρων Ακαδημαϊκών του Προγράμματος Ecoversity του Πανεπιστημίου του Μπράντφορντ (ΜΒ) |
Ευθύμιος I. Ζαγοριανάκος, Αντώνιος I. Ζαγοριανάκος |
10:15-10:30 |
Η Ηθική Εκπαίδευση στην Βιώσιμη Ανάπτυξη, Μοχλός Εξάλειψης της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού |
Νεζάμ Τζαμπερής |
10:30-10:45 |
Αειφορική Ανάπτυξη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Για μια Ηθική της Πράξης |
Ζαχαρένια Κεφαλογιάννη |
10:45-11:00 |
Ο Ρόλος των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Μια Πρόταση για τη Μετεξέλιξη τους |
Θεόδωρος Γούπος, Κωνσταντίνος Βρυώνης |
11:00-1130 |
Διάλειμμα |
|
Συνεδρία 4: Διδακτικές Προτάσεις με αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών
|
Αίθουσα Α
|
Προεδρείο: Στέφανος Παρασκευόπουλος, Γιώργος Κόκκορης, Μαγδαληνή Γρηγορίου
|
11:30-11:45 |
Το «Πρασίνισμα» του Μαθήματος της Πληροφορικής |
Σοφία Κονταξάκη, Ηλίας Βρυώνης |
11:45-12:00 |
Μια Πρόταση Αξιοποίησης των Παιχνιδιών, του Διαδικτύου και των Κινητών Τηλεφώνων στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Βασίλειος Νταλούκας |
12:00-12:15 |
Οικόπολη: Ένα Λογισμικό που Προσομοιώνει την Αειφόρο Ανάπτυξη. Προκαταρκτική - Διερευνητική Παρουσίαση |
Ανδρέας Αθανασόπουλος, Γεώργιος Προκοπάκης |
12:15-12:30 |
Περιβαλλοντική Αγωγή στο Γυμνάσιο με τη Χρήση των Νέων Τεχνολογιών: Διδακτική Πρόταση |
Ιωάννης Σόλαρης, Νικολέτα Γιαννούτσου |
12:30-12:45 |
Η Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μέσω Ιστοεξερεύνησης. Μια Εφαρμογή στη Μελέτη του Προβλήματος του Γλυκού Νερού της Γης |
Σταμούλης Ευθύμης, Γρίλλιας Ανδρέας, Πήλιουρας Παναγιώτης |
12:45-13:00 |
Καλλιέργεια Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Συνείδησης με τη Χρήση Εκπαιδευτικών Βιντεοπαιχνιδιών |
Ιωάννης Παλιόκας |
13:00-13:15 |
Ηλεκτρονικό Παραμύθι υπό μορφή Ιστοεξερεύνησης: Διερευνώντας το Δρόμο προς μια Νέα Διδακτική Παρέμβαση για την Αναπαραγωγή των Φυτών |
Γιάννης Γεωργίου, Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Κωνσταντίνος Κορφιάτης |
13:15-13:30 |
Το Πρόγραμμα AIRTHESS: Πληροφόρηση για την Ποιότητα της Ατμόσφαιρας με Χρήση Νέων Τεχνολογιών |
Κώστας Νικολάου, Κώστας Καρατζάς |
|
Συνεδρία 5: Σχολικά Προγράμματα
|
Αίθουσα Β
|
Προεδρείο: Βασιλική Παπαδημητρίου, Αικατερίνη Μπαζίγου, Μαρία Σφακιανάκη
|
11:30-11:45 |
Βιοποικιλότητα - Απειλούμενα Είδη στη Νήσο Ρόδο: Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης |
Άννα Μυρωνάκη, Παπαβασιλείου Βασίλης, Παπαδομαρκάκης Γιάννης |
11:45-12:00 |
Στους Υγρότοπους της Ελλάδας μέσα από τα Μονοπάτια της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία |
Μικρογιαννάκη Ιωάννα |
12:00-12:15 |
Η Π.Ε. στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Ένα Παράδειγμα |
Σαρακινίδου Σοφία, Ελευθεριάδου Δήμητρα |
12:15-12:30 |
«Κινούμενα Σχέδια και Περιβάλλον» Διαθεματικό Πρόγραμμα Π.Ε. στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας |
Αναστάσιος Αθανασόπουλος, Γρηγόρης Μπισμπινικάκης, Χαράλαμπος Ζουρίδης |
12:30-12:45 |
Βιοποικιλότητα και Ποιότητα Ζωής: Μεθοδολογικό Πλαίσιο Υλοποίησης ενός Σχολικού Προγράμματος για την Αειφόρο Ανάπτυξη |
Καλαθάκη Μ., Παπαστεφανάκη Α. Τζουρμπάκης Σ. |
12:45-13:00 |
«ΟΙΚΟΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ» Πιλοτικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης και Ανάπτυξης της Φιλαναγνωσίας για Μαθητές Δημοτικού Σχολείου |
Θάλεια Καλαμπαλίκη |
13:00-13:15 |
Προς την Αειφόρο Ανάπτυξη. Σχέδιο Εργασίας: «Το Ταξίδι του Ηλεκτρικού Λαμπτήρα από την Εποχή του Έντισον μέχρι Σήμερα» |
Δημήτριος Δελλαπόρτας, Άννα Αλεξανδράτου |
13:15-13:30 |
Με Υπεύθυνη Τουριστική Συνείδηση προς την Αειφόρο Ανάπτυξη |
Χριστίνα Παπαζήση, Μαριάννα Χατζημιχαήλ, Γεώργιος Κούσουλας, Σοφία Καινούργιου |
|
|
|
Συνεδρία 6: Θεωρητικές
|
Αίθουσα Γ
|
Προεδρείο: Ιωάννης Παντής, Κατερίνα Πλακίτση, Νίκος Στεφανόπουλος
|
11:30-11:45 |
Από το Περιβαλλοντικό Κίνημα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Απόστολος Χατζηπαρασκευαΐδης |
11:45-12:00 |
Ενεργός Πολίτης και Εκπαιδευτικά Προγράμματα Περιβαλλοντικών ΜΚΟ |
Βασίλειος Ράπτης, Σοφία Χατζηλεοντιάδου |
12:00-12:15 |
Προσεγγίσεις του Ζητήματος της Μείωσης των Φυσικών Πόρων: Η Αναμέτρηση με τα Όρια της Φέρουσας Ικανότητας και η Προοπτική της Αειφορίας |
Αφροδίτη Κατσιγιάννη |
12:15-12:30 |
Γεωργία, Διατροφή και Ποιότητα Ζωής, ένα Ζήτημα που Αποκαλύπτει τις Κοινωνικό-Πολιτικές και Πολιτισμικές Συντεταγμένες της Αειφορίας |
Κωνσταντίνα Σχίζα |
12:30-12:45 |
Οι Φυσικές Επιστήμες ως Τρόπος Ανατροφής του Σύγχρονου Πολίτη για την Ειρήνη και την Αειφορία |
Κατερίνα Πλακίτση, Νίκος Κολιός |
12:45-13:00 |
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Πολίτη: εφαρμογές στο βιβλίο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ Δημοτικού |
Ευσταθία Χριστοπούλου, Δήμητρα Φλώρου, Νικόλαος Στεφανόπουλος |
13:00-13:15 |
Αειφορία και Ελληνική Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική |
Μαρία Παπαπέτρου |
|
|
|
13:15-14:15 |
Στρογγυλό Τραπέζι
|
Αίθουσα Α
|
Θέμα: Αξιοποίηση των Βιοδεικτών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
|
Συμμετέχουν: Μαρία Λαζαρίδου, Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ, Μάγια Χατζηϊωάννου Καθηγήτρια Β\θμιας Εκπ/σης, Τσούβαλη Κατερίνα, Υπεύθυνη Λειτουργίας ΚΠΕ Κόνιτσας, Αναστασία Ατζέμη μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Καστοριάς
|
|
|
|
Συνεδρία 7: Σχολικά Προγράμματα - Έρευνα
|
Αίθουσα Α
|
Προεδρείο: Ανδρέας Καραμάνος, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Κατερίνα Σταγιάννη
|
17:15-17:30 |
Κοινωνίες Απορριμμάτων Μελέτη Περίπτωσης: Η γειτονιά του Σχολείου μας |
Αναστασάτος Νικόλαος, Κώτσιος Βάιος, Κεγαχιά Μαγδαληνή |
17:30-17:45 |
Γνώσεις και Στάσεις Μαθητών για τους Υγροτόπους. Μελέτη περίπτωσης: Ο υγροβιότοπος της Καλλονής |
Ναλπαντίδου Μυρτώ, Κεχαγιά Μαγδαληνή, Γράψα Ουρανία |
17:45-18:00 |
Η Πορεία για την Κατάκτηση της Περιβαλλοντικής Αειφορίας Περνά Μέσα από την Εκπαίδευση |
Μπουρδή Μαρίνα |
18:00-18:15 |
Μεσογειακή Διατροφική Πυραμίδα στο Περιβάλλον της Κρήτης |
Βασιλάκη Αναστασία, Κανάκη Καλλιόπη |
18:15-18:30 |
Η Συστημική του Παρατηρητή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης |
Δημοπούλου Μαρία, Μπαμπίλα Ελένη, Σχίζα Κωνσταντίνα |
18:30-18:45 |
Τι συμβαίνει με το Όζον; Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαμορφωτική αξιολόγηση διδακτικής παρέμβασης για τους υποψηφίους δασκάλους |
Πλούταρχος Ψωμιάδης, Άνθιμος Χαλκίδης, Άννα Σαριδάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης |
18:45-19:15 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 8: Θεματικά Δίκτυα Π.Ε.
|
Αίθουσα Β
|
|
Προεδρείο: Μαρία Δασκολιά, Θοδωρής Μαρδίρης, Γιώργος Μανουσάκης |
17:15-17:30 |
Πρόταση Δημιουργίας Εθνικού Θεματικού Δικτύου για τα Σπήλαια |
Κωνσταντίνα Αρετάκη |
17:30-17:45 |
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γεωπεριβαλλοντικά Γεωμυθολογικά Μονοπάτια |
Μαριολάκος Ηλίας, Μπαντέκας Ιωάννης, Μαρκατσέλης Ευάγγελος, Παπαγεωργίου Μαρίνα, Μπουκουβάλας Αντώνης, Σταυρόπουλος Γεώργιος |
17:45-18:00 |
«Κλιματικές Αλλαγές Ακραία καιρικά Φαινόμενα» Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης |
Παπαγεωργίου Μαρίνα, Καραφέρη Παναγιώτα, Μανταφούνης Αθανάσιος |
18:00-18:15 |
«Γεωργία και Περιβάλλον» Εθνικό Δίκτυο Σχολείων |
Στυλιανού Λιάνα, Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία, Μπεκιάρης Γεώργιος, Λουκίδου Μαρία, Λιλιόπουλος Νικόλαος |
18:15-18:30 |
Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Αναφορά στο Δίκτυο Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Κύπρο |
Αραβέλλα Ζαχαρίου, Κώστας Καδής |
18:30-18:45 |
Δεκαετία της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΟΗΕ) Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες της UNESCO |
Βέρα Δηλάρη, Θοδωρής Ορεινός |
18:45-19:15 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 9: Έρευνα
|
Αίθουσα Γ
|
Προεδρείο: Μιχαήλ Σκούλλος, Ζήσης Αγγελίδης, Ειρήνη Βλάχου - Βρέτου,
|
17:15-17:30 |
Προσδοκίες των Γυναικών Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αναφορικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία |
Αντιόπη Φραντζή |
17:30-17:45 |
Η Συμβολή της Φωτογραφικής Αξιολόγησης στην Πορεία προς το Αειφόρο Σχολείο |
Μαριάννα Τσεμπερλίδου, Γιώργος Μπαγάκης |
17:45-18:00 |
Η Εφαρμογή της Θεωρίας των Κοινωνικών Αναπαραστάσεων στην Αξιολόγηση ενός Πανεπιστημιακού Μαθήματος Περιβαλλοντικού Περιεχομένου |
Τάσος Χοβαρδάς, Κωνσταντίνος Κορφιάτης |
18:00-18:15 |
Επιμορφωτική Δράση του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού - Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών και Επιθυμιών Εκπαιδευτικών του Ν. Θεσσαλονίκης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Σύρμω Μιχαήλ, Ευθύμιος Παπαδημητρίου, Χρυσούλα Αθανασίου, Ζήσης Αγγελίδης |
18:15-18:30 |
Αξιοποίηση των Δραστηριοτήτων των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ως εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική μονάδα |
Στέλιος Ορφανός |
18:30-18:45 |
Διερεύνηση της Συμβολής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Πορεία προς την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη σε Σχολεία του Νομού Αττικής |
Δημήτριος Δικαιάκος, Μιχαήλ Σκούλλος |
18:45-19:15 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 10: Έρευνα
|
Αίθουσα Α
|
Προεδρείο: Μαρία Λαζαρίδου, Κώστας Κορφιάτης, Νίκος Μπλάντζας
|
19:15-19:30 |
Διερεύνηση των Αντιλήψεων των Δασκάλων για το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου |
Καρατάσος Νικόλαος |
19:30-19:45 |
Διερεύνηση της Ικανότητας των Δασκάλων του Ν. Κοζάνης να Συνδέουν την Ενεργειακή Αξιοποίηση του Λιγνίτη με Παγκόσμια και Διασυνοριακά Προβλήματα |
Ζαφείρα Μπαλαμπανίδου, Νικόλαος Ποζουκίδης |
19:45-20:00 |
Δυτική Μακεδονία - Νομός Κοζάνης: Ο Λιγνίτης, Η Ζώνη Επιρροής του και η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Μπλάντζας Νικόλαος |
20:00-20:15 |
Διερεύνηση των αρχικών ιδεών και αναπαραστάσεων των παιδιών της προσχολικής ηλικίας για τα φυτά και τη γεωργία. |
Τσαμήτρου Ελένη, Παπαδοπούλου Πηνελόπη |
20:15-20:30 |
Περιβαλλοντικός εγγραμματισμός και ενδυνάμωση: ιδέες και πρόθεση δράσης μαθητών δημοτικού για τα απειλούμενα φυτά |
Κωνσταντίνος Κορφιάτης, Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Ανδρέας Χαρ. Χατζηχαμπής |
20:30-20:45 |
Περπατώ-περπατώ εις το δάσος…» Αειφορική προσέγγιση περιαστικού δάσους για παιδιά προσχολικής ηλικίας |
Περδικάρη Σοφία, Γώγουλου Μαρία, Μαλάμη Ελπινίκη |
20:45-21:00 |
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε Προστατευόμενες Περιοχές με Φορείς Διαχείρισης: Παρούσα Κατάσταση, Προκλήσεις & Προοπτικές |
Κώστας Παπακωνσταντίνου, Θεμιστοκλής Σμπαρούνης |
|
|
|
Συνεδρία 11: Έρευνα
|
Αίθουσα Β
|
Προεδρείο: Αρτέμης Αθανασάκης, Κωνσταντίνος Νικολάου, Σοφία Τσιροπούλου,
|
19:15-19:30 |
Βελτίωση συνθηκών και θεσμικών όρων κατά την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας |
Παναγιώτα Τσελεκτσίδου, Τάνια Λαμπροπούλου |
19:30-19:45 |
Σχολικά Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια του Νομού Καβάλας (2003-2008), Στατιστική Ανάλυση και Χαρτογραφική Απεικόνιση |
Φωτεινή Αναστασιάδου, Δημήτρης Κουρκουρίδης |
19:45-20:00 |
Μεταγνωστική Προσέγγιση μιας Αξιολογητικής Διερεύνησης Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου |
Καλαθάκη Μαρία, Σφακιανάκη Μαρία |
20:00-20:15 |
Ταξιδεύοντας στα Μονοπάτια της Π.Ε. 10 Χρόνια στη Δ.Ε. του Ν. Τρικάλων |
Μαριάννα Αποστόλου, Λένα Τζιότζιου – Μηλιώνη, Παναγιώτα Αυγέρου, Ελένη Τσιούλη |
20:15-20:30 |
Αντιλήψεις Διευθυντών Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Λάρισας σε Θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφορίας |
Ντιβέρη Παναγιώτα, Σταγιάννη Κατερίνα, Λούκας Ηλίας, Γκαλμπογκίνης Μιχάλης |
20:30-20:45 |
Τρόποι διαχείρισης του περιεχομένου και των μεθοδολογικών προσεγγίσεων από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Μια ερευνητική προσέγγιση |
Ζυγούρη Έλενα |
|
|
|
Συνεδρία 12: Εκπαιδευτικό υλικό
|
Αίθουσα Γ
|
Προεδρείο: Κωνσταντίνα Σχίζα, Παρασκευή Βασάλα, Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου
|
19:15-19:30 |
Εικόνες της Φύσης στο Εκπαιδευτικό Υλικό: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για Βιώσιμες Πόλεις» |
Αλίκη Καζταρίδου |
19:30-19:45 |
Σχεδιασμός & Παραγωγή Εκπαιδευτικού Λογισμικού – Διδακτικές παρεμβάσεις & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Αθανάσιος Μόγιας |
19:45-20:00 |
Εκπαίδευση για την Αειφορία: Το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό του WWF Ελλάς «Το Κλίμα είναι στο Χέρι σου» |
Ελένη Σβορώνου |
20:00-20:15 |
Εκπαιδευτικό υλικό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης«Εθνικός Δρυμός Αίνου» |
Παρασκευή Βασάλα |
20:15-20:30 |
Παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Υλικού: «Μεσογειακό Περιβάλλον και Διατροφή: Υλικό Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη» |
Γεώργιος Α. Ρούσσος, Μιχαήλ Ι. Σκούλλος |
20:30-20:45 |
Καταγραφή του εκπαιδευτικού υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που έχει εκδοθεί από το ΥΠΕΠΘ, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης μεταξύ 1993-2005 |
Αχιλλέας Μανδρίκας, Κωνσταντίνος Σκορδούλης |
20:45-21:00 |
«Δημιουργώντας υλικό περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες |
Χαρίκλεια Μινώτου, Ιωάννης Δ. Παντής, Στέφανος Παρασκευόπουλος |
|
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008
|
Συνεδρία 13: Διδακτικές Προτάσεις
|
Αίθουσα Β
|
Προεδρείο: Βαγγέλης Σκρίνης, Έλενα Ζωδιάτου, Σπυριδούλα Πουλιανίτου
|
09:15-09:30 |
Ζώα υπό Εξαφάνιση στην Ελλάδα |
Ευαγγελία Γιαννοπούλου, Μαρία Δαρδανού, Παναγιώτα Δερβένη, Αντωνία Δερμεντζή, Δήμητρα Ζαχαράκη, Μαριάνθη Καλαφάτη, Παρασκευή Τσιρώνη, Άννα Φραντζή |
09:30-09:45 |
Το Περιεχόμενο Της Έννοιας «Πολυπλοκότητα» (Complexity) ως Χαρακτηριστικό των Οικοσυστημάτων. Η Εκπαιδευτική Αξία, και οι Στόχοι της Διδασκαλίας της. |
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Άνθιμος Χαλκίδης, Δημήτριος Σταύρου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης |
09:45-10:00 |
Μια Ολοκληρωμένη Διδακτική Προσέγγιση της ‘Οξινης Βροχής |
Στούμπα Αρτεμησία, Κωνσταντίνος Σκορδούλης |
10:00-10:15 |
Περιβαλλοντικές Επιστήμες: Διδάσκοντας Μετεωρολογικά Φαινόμενα με τη Χρήση Μετεωρολογικών Χαρτών – Μια Πρόταση για την Εκπαίδευση Υποψηφίων εκπαιδευτικών |
Αχιλλέας Μανδρίκας, Άνθιμος Χαλκίδης, Άννα Σαριδάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης |
10:15-10:30 |
Παιχνίδια και Προσομοιώσεις στην εκπαίδευση για την Αειφορία στην Α/θμια Εκπαίδευση |
Bλαστάρης Κων/νος, Σκαναβή Κων/να, Πετρενίτη Βασιλική |
10:30-10:45 |
Η Αλληλεπίδραση Γονέων και Σχολείου στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Προσχολική Αγωγή |
Δήμητρα Μπία |
10:45-11:00 |
Μαθηματικά και Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη |
Ιωάννης Βασιλούδης |
11:00-11:15 |
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Υλικού Πολιτισμικής Οικολογίας με Στόχο την Ανάδειξη και Διατήρηση Ιστορικών Μονών της Ζακύνθου |
Λιβέρη Άννα, Καΐλα Μαρία, Παρκοσίδης Ιωάννης, Σκορδούλης Κωνσταντίνος |
11:15-12:00 |
Διάλειμμα |
|
|
|
Συνεδρία 14: Σχολικά Προγράμματα
|
Αίθουσα Γ
|
Προεδρείο: Γεώργιος Φαραγγιτάκης, Ιωάννα Παπαϊωάννου, Νικολία Σταυροπούλου
|
09:15-09:30 |
ΕΡΥΘΡΟΠΟΤΑΜΟΣ: Διαδρομή στον Χώρο και στο Χρόνο |
Κυριακή Kεραμιτσόγλου, Σπυριδούλα Λευθεριώτη, Γεώργιος Μποζατζίδης, Μοσχοβία Παπαδάκη |
09:30-09:45 |
Λίμνες Ζωής: Τριχωνίδα Λυσιμαχία |
Μαμάσης Διονύσιος, Μυρσίνη Βέντου |
09:45-10:00 |
Τέχνη και Ανακύκλωση |
Μαραβελάκη Μαρίνα, Μπολιεράκη Κωνσταντίνα, Πανονίδου Ελπίδα |
10:00-10:15 |
Οικιακή Κομποστοποίηση (Λιπασματοποίηση) Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στην Αξιοποίηση των Οργανικών Οικιακών Αποβλήτων |
Κωνσταντίνος Δουρούκας |
11:15-12:00 |
Διάλειμμα |
|
|
|
12:00-1:30 |
Συνεδρία σε Ολομέλεια Αίθουσα Β Συμπεράσματα Κλείσιμο του Συνεδρίου
|
Προεδρείο: Στέφανος Παρασκευόπουλος, Θοδωρής Μαρδίρης, Νίκος Στεφανόπουλος
|
|
Παράλληλες Δραστηριότητες
|
Σάββατο 13/12/08
|
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στους Υγρότοπους
Παρατήρηση άγριας φύσης και πιλοτικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον παραλιακό υγρότοπο Ναυπλίου - Ν. Κίου
Ώρες υλοποίησης 08:00-09:15 και 14:15-16:30
Δηλώσεις συμμετοχής στη Γραμματεία του Συνεδρίου
|
|
Βιωματικά Εργαστήρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
|
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008
|
Υπεύθυνοι: Διονύσης Τριαντάφυλλος, Θεώνη Λειβαδίτη, Αθανάσιος Καραγιάννης
|
11:30-11:45 |
Φωτιά: Διεπιστημονική Προσέγγιση στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης. Προβολή Παρουσίασης - Μουσική του Θέματος της Φωτιάς, σαν Διασύνδεση και Εξακτίνωση με Παραδείγματα από Τομείς των Επιστημών |
Αναστάσιος Α. Αλεβίζος |
11:45-13:30 |
«Το Δάσος - Πνοή της Ζωής μας και της Ψυχής μας - Γενίκευση» Θεατρικό εργαστήρι |
Σταύρος Σπυράκης |
17:30-19:30 |
«Η Μυθολογία της Περιβαλλοντικής -Η Περιβαλλοντική της Μυθολογίας. Ο Μύθος του Ερυσίχθονα» |
Δημήτρης Παπαθανασίου |
Αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε εργαστήριο: 20-25 άτομα
|
Δηλώσεις συμμετοχής στη Γραμματεία του συνεδρίου: Σάββατο 13 /12 ώρες 09:00-11:00
|
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου
|
Αίθουσα Γ
|
10:30-11:00 |
«Μαρτυρίες-εμπειρίες και βιώματα υπαρξιακού, ιδεολογικού, εκπαιδευτικού και οικο-περιβαλλοντικού προβληματισμού» |
Αρτέμης Μ. Αθανασάκης |
|
|
|
Α/Α |
Συνεδρία Παρουσίασης Αναρτημένων Ανακοινώσεων (Πόστερς) Τα Πόστερς θα είναι αναρτημένα σε όλη τη διάρκεια του Συνεδρίου Οι συγγραφείς θα πρέπει να είναι Παρόντες το Σάββατο 13/12/2008 Ώρες 16:00-17:00 Υπεύθυνοι: Γιάννης Φαρμάκης, Στέλιος Σαλαπατάρας, Τρισεύγενη Πουλοπούλου, Παναγιώτης Τραγαζίκης
|
1. |
Μελέτη της Ρύπανσης των Εδαφών από Φυτοφάρμακα, Τοξικά Στερεά και Υγρά Απόβλητα |
Γιαννουλάκη Ασημένια, Σπανομήτσιος Μάριος – Παύλος, Γιαννουλάκης Θεολόγος, Σπανομήτσιος Στέφανος |
2. |
Δημιουργώντας στα Παιδιά την Πρόθεση να Προστατεύσουν το Περιβάλλον: ένα Project για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων, Βασισμένο στη Θεωρία Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς |
Κοραλία Αγαπητού, Άννα Βαρσάμου, Παρασκευή Βλάχου, Αθηνά Γκότση, Πέγκυ Κατσούλη |
3. |
Διαχείριση Απορριμμάτων - Ανακύκλωση |
Καρολίνα Καλκαντάρα, Μαρία Θεοχάρη, Κωνσταντίνα Καρτάση, Εμμανουέλα Κολιομίχου, Γρηγόρης Κανελλόπουλος, Ζαμπέτα Λαμπρινέα |
4. |
Διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών Λυκείου σχετικά με την συμμετοχή στην προστασία των δασικών Οικοσυστημάτων |
Κόντου Βασιλική |
5. |
Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Νεάπολης Κρήτης |
Κρυστάλλω Πλουσάκη, Χρυσούλα Δρακωνάκη, Καλλιόπη Κασωτάκη, Μαρία Φουντουλάκη |
6. |
Προγράμματα του Κ.Π.Ε. Ακράτας και Αειφόρος Ανάπτυξη |
Σταυροπούλου Ν., Κιζήλου Κ., Κούρτη Ι., Κυριακόπουλος Κ., Χείρας Γ. & Πάνου Αθ. |
7 |
Το Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία», μια Εφαρμοσμένη Πρόταση για Αειφόρο Σχολείο |
Σοφία Πλατανιστιώτη, Παντελής Μάναλης, Σταμάτης Σκαρμπαδώνης, Νίκος Στεφανόπουλος, Τούλα Τσελεκτσίδου, Αντιόπη Φραντζή |
8. |
Τα Πραγματικά Αίτια και η Συλλογική Αντιμετώπιση της Επιδεινούμενης Ξηρασίας-Λειψυδρίας καθώς το Πετρέλαιο Τελειώνει |
Νίκος Γουλόπουλος |
9. |
Περπατώ στο Δάσος όταν ο Λύκος είναι εκεί |
Λάμπρος Ιωάννης, Αλαμάγκου Παπαδούλα |
10 |
«Ακολουθώντας τη Λάβα»: Μονοήμερο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΚΠΕ Τροιζήνας-Μεθάνων |
Θεμιστοκλής Αλεξίου, Δρ. Ειρήνη Παπαπανάγου, Μαριάνθη Παπαδιαμάντη, Μαρία Παπαδάκη, Ιωάννα Αποστολάκη |
11. |
Συμβολή στη Διερεύνηση της Στάσης Μαθητών για το Περιβάλλον |
Παπαπανάγου Ειρήνη, Τηνιακού Αργυρώ, Γεωργιάδης Θεόδωρος |
12. |
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Γεωγραφική Εκπαίδευση & Βιώσιμη Ανάπτυξη: Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Βασιλοπούλου Ευαγγελία, Γιαννακόπουλος Δημήτρης |
13. |
Οι Ακτές ως Άξονας Γνωστικού Περιεχομένου της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Εφαρμογές στο Πλαίσιο της Αειφόρου Ανάπτυξης |
Στέφος Ευστάθιος, Παπανικολάου Φίλιππος |
14. |
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τουρισμός και Περιβάλλον» |
Δρ. Ειρήνη Μπαγιάτη |
15. |
«ΧΑΛΚΙΔΑ, Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ» Πιλοτικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν. Εύβοιας «Οικο-περίπατοι» |
Zωή Πολυχρόνου |
16. |
Πετάμε, Πετάμε... το Μπουκάλι, το Χαρτί και το γυαλί! |
Κούρτογλου Γεωργία, Αναστασία Μισιρλή |
17. |
Οι Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παραρτήματος ΠΕΕΚΠΕ Αττικής από Ιούνιο 2007 μέχρι Ιούνιο 2008 – Μια Συμβολή στην Εκπαίδευση για την Αειφορία |
Φαραγγιτάκης Γιώργος, Τραγαζίκης Παναγιώτης, Πήλιουρας Παναγιώτης, Σπανού Μάγδα, Κινικλή Μαρία, Τζανετουλάκου Γεωργία, Κυριακίδης Κυριάκος, Βατρικάς Αναστάσιος |